Reklamace
Adresa pro zaslání reklamace: Český Brod, Žižkova 149, 28201
Popisuje postup mezi zákazníkem a prodejcem – Internetový obchod www.senzanakupy.cz
Reklamační řád informuje kupujícího o podmínkách, způsobu a možnostech uplatnění
reklamace vadného či jinak poškozeného zboží. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně
odpovědnosti prodávajícího za vady, včetně záruční odpovědnosti prodávajícího, se řídí
příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2099 a násl. a 2158 a násl.
Občanského zákoníku).
Před objednáním zboží je kupující povinen se seznámit s Obchodními podmínkami a
Reklamačním řádem. Závaznou objednávkou kupující stvrzuje, že je seznámen
s Reklamačním řádem a Obchodními podmínkami.
Prodejce ke každému prodanému zboží vystavuje kupní doklad, který slouží jako záruční pro
případné uplatnění reklamace.
Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je ve shodě s kupní smlouvou,
zejména, že je bez vad. Shodou s kupní smlouvou se rozumí, že prodávaná věc má jakost a
užitné vlastnosti deklarované prodávajícím, nebo výrobcem.
V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo
na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího
kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou. Není-
li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od
smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní
smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který
se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při
jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Práva kupujícího uplatňuje kupující u prodávajícího na adrese jeho provozovny. Za okamžik
uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího
reklamované zboží.
Záruka se nevztahuje na poškození:
1. mechanické poškození zboží,
2. používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí,
chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem
určeno,
3. neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
4. zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami.
5. provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů.
6. zboží, které bylo upravováno zákazníkem
7. zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí.
Na žárovky a jiné světelné zdroje, baterie a provozní náplně, které jsou součásti
zakoupeného zboží a jsou tak zcela zdarma, se nevztahuje záruka. Jde o reklamní
předmět!!!
Zákonná záruční doba trvá 24 měsíců.
Postup reklamace
Pokud chce zákazník reklamovat zboží koupené v internetovém obchodě www.blackday.cz, může
využít rychlého způsobu v podobě vyplnění reklamačního formuláře, v němž uvede zejména
typ výrobku, jeho kód, číslo faktury případně číslo objednávky a popis závady. Vhodné je
také i přiložení fotografií dokumentujících závadu. Do dvou pracovních dnů bude zákazník
kontaktován a budou mu sděleny informace o dalším postupu reklamace.
Je vhodné zboží zasílat v originálním obalu nebo vyhovujícím přepravním obalu, protože
dodavatel neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží.
V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na náhradu poštovného v nejnižší nutné
výši k bezpečnému doručení (nutné doložit doklad k této přepravě).
V případě neoprávněné reklamace nemá kupující nárok na náhradu svých nákladů spojených s
vyřízením reklamace.
Peníze za zboží standardně vracíme na bankovní účet uvedený v reklamačním formuláři.
Pokud zákazník výjimečně požaduje vrácení peněz složenkou, bude mu naúčtován poplatek
50 Kč.
Vyřízení reklamace
Dodavatel či výrobce posoudí oprávněnost reklamace vady na zboží a po posouzení vyrozumí
zákazníka e-mailem či telefonicky o způsobu vyřízení reklamace.
Lhůta pro vyřízení reklamace je dle zákona č. 634/1992 Sb.